Kære Ninka
Jeg har en søn på 47 år ned autisme
Er det for sent at gøre noget for ham
Og tak for at du deler viden med os
Godt gået
Kram Kirsten
SVAR
Kære Kirsten
Jeg vil invitere dig til at følge Ninka på hendes offentlige facebook side, hvor hun ofte deler ud af sin viden om autisme. Du finder den lige her: https://www.facebook.com/ninkabernadettemauritson/
Knus Heidi / Ninkas Detox
Camilla Thomsen på 18.09.2017
Hej Ninka.
Jeg har lige læst hvad du har skrevet og set din video.
Min søn har haft det svært altid i hans kort liv. Lukas er 8 år i dag og for 1/2 år siden fik han diagnosen infantil autisme.
Jeg vil straks gå i gang med glutenfri mad og ingen mælk og se hvad der sker.
Det er meget hårdt at have et barn med autisme.
Jeg er vildt nysgerrig for at se linket med de 2x10 min øvelse på tablet. Men der står at det ikke kan findes.
Har det et navn?
Mange hilsnerne Camilla.
Gia på 20.07.2017
Kære Ninka, Jeg er sygeplejerske med mild/ moderat autismeforstyrrelse. For halvanden år siden lod jeg udrede på vegne af mit barn. Hun var fem år, da symtomper på det sansemotorisk, koncentration og opmærksomhedsproblemer trådte i karakter for alvor, blev syneligt for børnehave, SFO og mig. i SFO kom Tanken om evt. Specialskole..Jeg fandt ingen hjælp på landsforening for autisme og det hele taget var det en jungle på nettet, at finde løsninger. Og jeg havde brug for løsninger og ikke bare en tavl, der strukturerede hverdagen. Jeg fandt det gennem træningsmetode intergrated listning, og min egne social træning med min datter, rollespil. Alkalær, en læsemetode, idet hun kom bagud i SFO med det boglig , og havde brug for både at styrke det og sin arbejdshukommelse. Rideterapi og senere dans for en kort stund. Det interesserede hende ikke. Derudover gik og går hun stadigvæk til svømning samt spejder. Kost har og er efter Sundhedsstyrelsen kostråd. Idag fungerer hun på lige fod med de andre, kan sidde stille og tage mod fælles beskeder. Hun har venner i skolen, de trækker sig ikke længere fra hende. Hun er med i fagene og ikke længere bagud. Jeg synes du er en sej kvinde, der gik ind i kampen for din søn og ikke bare accepteret og nøjes med hvad landsforening for autisme kunne byde ind med..Jeg kan ikke helt få styr på om du mener autismen kan kureres eller visse symptomer kan reduceres i en sådan grad, at de forsvinder.. men det er vigtigt for mig at understrege autismen har også styrker, målrettethed, kreativitet og evne til at fokusere m.fl. Debatten i politikken fornyelig var ubehagelig i tone rettet mod dig. Ærlig talt var den under bæltestedet.Til jer der ikke er klar over det eller kender til autismespektraet, så er det ikke helt unormalt, at finde os kvinder med mild/ moderat autisme i omsorgsfaget så som pædagoger, sygeplejersker og endda socialrådgiver. Vi er måske ikke mange, men vi er der. Og selvfølgelig også i andre erhverv. Autisme er også ressourcer, men selvfølgelig med udfordringer. Jeg vil afslutte med, at sige din søn er heldig i, at have forældre som din eksmand og dig:)
Mette på 12.06.2017
Hej Ninka. Jeg synes det er fantastisk at din søn har fået det bedre og er kureret for autisme. Jeg er ked af at debatten bliver så rå og hård i medierne. Du har truffet de valgt du mente var bedst for din søn. Jeg tænker som forældre kan man lade sig inspirere af historien og sige det var spændende, bruge det eller lade være. Det kan så godt være alle børn ikke kan kureres for autisme men har man lyst kan man gøre forsøget. Og ja vi skal tilbage til at følge sine fornemmelser istedet for at alt skal overlades til eksperterne. Det er vigtigt at følge sine egne veje. Dejligt du kan sætte en debat igang, ærgerligt tonen bliver så hård, vi skal da respektere hinandens meninger og den måde vi vælger at leve på. VH Mette
Susanne Holgaard. på 12.06.2017
Hej Ninka, og alle jer der har skrevet indlæg på denne side.
Jeg kender personligt, til kampen for retten til, at udforske og holde fast i den viden og erfaring, jeg har arbejdet intensivt, for at erhverve mig, gennem hele mit liv.
Det etablerede sundhedsvæsen, i sine mange afskygninger, har jeg, i store træk haft viljen og ønsket om, at samarbejde med, tillige med mine mange kolleger, indenfor andre sundhedsuddannelser, men jeg må bare erkende, at jeg, uanset hvor mange jeg taler med eller har konsulteret, så er jeg den eneste, som kan vide hvad der virker bedst for mig.
Vi er unikke skabninger, hvernog en af os, men vi har muligheden for, at lære af hinanden, uanset vores veje til erkendelse og helbredelse og livskvalitet.
Jeg har kun lige skimmet din side, og der er helt sikkert områder, jeg ikke er enig med dig i, men det vigtige er netop hvad der virker for hver enkelt af os.
Min helt store opfordring, til alle de der arbejder i det offentlige sundhedsvæsen, og alle de der er "blindt troende" på den etablerede sundhedsvidenskab og behandling, er, for alvor at finde modet, til at mærke efter, undersøge, prøve af, søge viden, både i en selv, og gennem dialog med andre, som er villige til at dele erfaringer.
Jeg bliver lettere chokeret,hver gang jeg støder på myndigheder, og blind autoritetstro, personligt, og i pressen, over den måde mennesker, som er villige til at dele deres vigtigste og livsvigtige livserfaringer, med alle der søger, bliver omtalt.
Jeg kender dig ikke personligt, og har ikke læst din bog, men er selv en engageret kvinde, som VED, at jeg har reddet mit liv, ved at stå fast på retten til at leve MIT LIV, undgå medikamenter, og leve så sundt som det er muligt, udfra økonomisk formåen, og andre livsomstændigheder.
Held og lykke til alle, med håbet om, at kampene mellem forskellige fagrupper, og alle medmennesker, må høre op, og vi alle bliver bedre til,både at lytte, fortælle og erkende.
Astrid på 12.06.2017
Hej Ninka.
Spændende læsning. Har selv infantil autisme tæt inde på livet og muligvis også noget kromosomafvigelse.
Jeg har længe spekuleret over følgende;
Mener du at alle former for autisme kan helbredes på samme måde ligemeget hvilken årsag der ligger bag? Og hvornår symptomerne opstår? For der kan jo være mange årsager til det? Nogen oplever at symptomer er til stede fra start af, nogle oplever først at de opstår lang senere ( her tænker jeg måske at kosten spiller mere ind?) Hos nogen ses der forandringer på hjernen, hos andre ses der kromosomafvigelser, og hos andre kan der ikke findes noget afvigende. Mener du at alle former for autisme kan helbredes gennem samme metode på trods af forskellige symptomer, debut og årsager? Desuden er der jo mange forskellige grader af autisme. Skal man fx også tænke kosten ind, hvis der ikke er adfærdsmæssige problemer osv....
Jeg håber du forstår spørgsmålene og har tid til at svare.
Med venlig hilsen
Astrid
Nadia på 09.06.2017
Hej Ninka Ninja ;)
Jeg er i tvivl om jeg har lidt asperger selv.
Jeg er en voksen kvinde og kan have disse svingende tilstande mellem apati og overgearethed.
Jeg kan føle enorm sårbarhed i socialt samvær og have meget tendens til at beskytte mig og trække mig. Jeg har også en autoimmun graves tilstand (som ligenu er i ok balance) og har svingende tilstande med meget træthed.
Hvordan tester man om man overmethylerer eller er undermethyleret?
Jeg er veganer og har prøver at holde mig fra gluten men gør det ikke helt. Det vil jeg prøve nu.
Tak for din blog !
Nadia
Maria på 21.04.2017
Kære Ninka
Tusind tak for dit fantastiske skriv. Jeg står midt i en kæmpe krise. Min søn på 10 er netop i går begyndt at udvise bipolar adfærd. Der er fundet colibakterie i hans afføring og jeg er bevidst om at mave og hjerne hænger sammen. Giver du mon personlige konsultationer?
SVAR:
Kære Maria
Det er jeg virkelig ked af på dig og din søns vegne. Skynd dig at finde en behandler på http://www.walshinstitute.org/ der kan hjælpe jer med tests og vejledning.
Jeg tilbyder ikke personlige konsultationer
Alt det bedste og kæmpe knus, Ninka
Cecilia på 03.04.2017
Kære Ninka
Af hjertet tak, for din ildsjæl og jeres første bog, som gjorde, at min dreng levede sine første fem år, uden mælk, gluten og sukker. Og et besøg på Nordic Clinic, da han var tre år, hjalp os til at vide, at han mangler fordøjelsesenzymer og har fået dem til sine måltider siden, og nu er han ni år. Han er ikke autist, men han har en hjerne, der kører nonstop, pga en ekstrem høj IQ og dertil nysgerrighed og energi, men hvad der ellers er for ham, det ved jeg ikke, for det er jo ikke kun intelligensen, der bestemmer, hvordan man er. Og jeg har haft mange af de samme udfordringer med ham, altid, som du beskriver med dit barn, og hvad jeg ellers læser i kommentarerne. Og jeg har været - og er - stadig voldsomt presset over hans aktivitetsniveau, der kun kan stoppes med en ipad, men som jeg prøver at minimere, altid med diskussioner, uanset vores faste regler. Han har ingen autoritetstro, man skal gøre sig fortjent til hans respekt, og han skal føle sig respekteret, og han vil IKKE, puttes i en kasse. Heller ved at skulle leve anderledes, end andre børn. Jeg har altid, beskyttet ham med næb og løveinstinkter, for at han skal have lov til at være, som han er, men det har også været enormt opslidende. Og har haft måttet give afkald på de sunde, vigtige kosttilskud til ham, da jeg blev skilt for tre år siden, og gik ned med voldsom stress, men er ved at have fundet mine kræfter nu, og vil rigtig gerne i gang med de vigtige kosttilskud til ham, igen. Min udfordring er, at bare det, at han skal spise sin enzym før hvert måltid, er noget, som vi skal huske ham på, hver eneste gang! Hvis han får ondt i maven, pga f.eks. at have spist en smule gluten, når han er ude, så har han glemt det hurtigt igen. Han har nærmest ingen konsekvensberegning, han tror, at han er usårlig, og har været ved at drukne flere gange, klatrer så højt i træerne, som han kan komme og det har været så krævende, altid at skulle have et øje på ham. Hvis han ikke får sine enzymer, så bliver hans energiniveau endnu højere, og det bliver meget sværere, at nå ind til ham og kommunikere. Han bliver endnu mere "speedet". Jeg har kæmpet for ham, og at han skal have ordentlig mad, i forhold til omgivelserne, og nu skal jeg have fundet tilbage til ham, men jeg kan ikke forklare hans symptomer og adfærd og behov, som andet, end hvad du selv skriver med din dreng og andre børn, at de har et så hyper sensitivt nervesystem, at de skal leve så rent, som muligt. Jeg sagde det netop til min nye kæreste, som nemt kan blive overvældet over min dreng. Jeg føler meget, at jeg er alene med mit barn, og der er ikke nogen diagnose eller noget, jeg kan "hænge" det op på, for at forstå ham, andet end hvad min sjæl og moderhjerte, ved. Og det kan føles ensomt, mange gange. Men tusind tak for din enorme viden, som jeg har kunnet læne mig meget op af, og kunne give ham den bedste start, på hans liv. Det er jeg dig så dybt taknemmelig for.
Kh Cecilia
SVAR:
Kære Cecilia
Jeg forstår dig så utroligt godt. Det er så sindssygt overvældende.. Og du gør det så godt. Og har lagt så mange kræfter i det. Det, der nok er næste niveau for jer, er at få gang i at stimulere cerebellum, sådamn så han i stedet lærer at træffe gode beslutninger selv, selv får mere smag for gode ting, tænker langsigtet og kan kontrollere impulser samt få ro på. Det er det, der kan gøre den store forskel. den dreng du ser på video i linket nedenfor var så hyper og angst og ritualiseret, at hans liv var i ruiner. Og Zing gjorde hele forskellen for ham. Han kan starte når han er 7 år. www.kidswithzing.com
Kæmpe stort opmuntrende kram.
Ninka
Gitte Jensen på 02.04.2017
Kære Ninka og alle jer, der har kommenteret på Ninkas fine video.
Ninka, det er super sejt, at du har valgt den vej du har med din søn. Jeg er opfatter det egentlig ikke, som om du har taget et aktivt valg, men som om du bare har fulgt din sunde fornuft. Noget vi jo alle burde være stærke nok til at gøre. Problemet er nok i mange tilfælde, at vi er vanetænkende, autoritetstro og fortrænger, at vi jo selv har en sund fornuft, som ganske ofte viser os vejen, hvis vi tør følge den.
Du og flere andre har turdet følge den sunde og fornuftige tankegang, og du har delt din vej og din viden med offentligheden. Det er i mine øjne fantastisk for os andre, og også meget modigt af dig og din eksmand, da offentligheden jo kan være ganske barsk. Uanset personlig holdning bliver vi jo alle konfronteret med, at den måde de fleste af os er opdraget til at tænke på omkring sundhed i bekymrende mange tilfælde ikke er den sunde.
I min lille familie, har vi via alternativ behandling, ændring af tankemønstre og sund kost indtil nu undgået medicin mod bl.a. astmatisk bronkitis, jernmangel (som viste sig at være b-12 mangel) epilepsi, vådlægning og manglende kontrol med blære i vågen tilstand, og min voksne søn er lige nu ved at samle overskud til selv at behandle sin psoriasis.
Jeg har netop læst en artikel omkring C-vitamin indsprøjtninger som hjælp mod kræft. Fase 1 studier er meget positive, men nu går bekymringerne på, hvem der skal betale for forskningen i fase 2 og 3....... hvilken medicinalvirksomhed vil betale for forskning i behandling, som der ikke kan tages patent på og dermed efterfølgende tjenes penge på...... Simpelthen grotesk og deprimerende, at vores sundhedssystem er bygget op på den måde, og jo sikkert også en af årsagerne til at kostomlægning i lægelig forstand ikke er en farbar vej ud af diagnoser eller sygdomme i øvrigt.
Så derfor..... HURRA for dig, som er modig nok til at dele din vej med offentligheden og turde stille dig og din familie på både de beundrendes og på øretævernes holdeplads. Og HURRA for alle os, som tør tage samme vej, men gør det udenfor offentlighedens bevågenhed - ingen tvivl om at det er vejen frem.
Kærlige tanker til dig Ninka, din familie og alle jer, der har taget hånd om jeres egen sundhed.
Gitte
SVAR: Jeg er meget imponeret over dig...Enig. Ninka
Malene på 27.03.2017
Kære Ninka
Tak for dit mod og for dig. Jeg ammer stadig min søn men pga den kvindelighed og selvomsorg du har med i din detox så MÅ jeg simpelthen på dit næste hold. Efter en graviditet og at være blevet mor trænger jeg til at mærke mig selv igen. Og nu har jeg selv en søn at kæmpe for (er allerede blevet testet af systemet pga. bl.a. k vitamin indsprøjtningen), så tænker at mine reserver skal være fyldt op.
Kærlighed til dig,
Malene
SVAR: Jeg føler med dig. Du er i en sårbar situation og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at støtte dig. Store kram.
Ninka
Liv på 26.03.2017
Hej Ninka,
Fantastisk læsning!
Jeg kan ikke finde rede i: er børn med autistiske diagnoser genetisk disponerer for dette eller er det en livsstils-sygdom? Hvad siger din erfaring?
Kh Liv
SVAR: Super godt spørgsmål. Det, jeg har lært er, at de ER genetisk DISPONEREDE. Og at livsstil afgør, hvor hårdt de rammes . det vil sige, at ændrer vi det miljø, de er i og understøtter afgiftning, fordøjelse, næringstilstand, nyrer, lever, hjernekemi, metylering kan vi lette symptomerne . Disse børn kan IKKER spise junk, drikke forurenet vand, være længe oippe, stresse over computerspil, smøres i kemiske cremer eller tåle kemiske rengøringsmidler. De skal leve en super blid, naturlig, økologisk og ren livsstil i kontakt med naturen og sove mørkst om natten og stimulere cerebellum gennem resten af livet. KNUS. Ninka
Charlotte Posselt Mogensen på 25.03.2017
Kære Ninka
Tusind tak for dig og at du deler dit liv, erfaringer og viden så gavmildt!
Jeg bliver både berørt, bekræftet og taknemmelig, når jeg ser din video og læser din blog. Og samtidig kommer jeg også i kontakt med det dilemma der i, at det etablerede system er så stivnakket, at de ikke har lyst til at høre om det der virker. Hvor er det frusterende. Jeg har selv spist mig ud af en HPV på Detox dig smuk, det var der heller ikke en af lægerne der ville vide noget om hvordan. MEN, jeg tænker at den stigende bevidsthed omkring sundhed og 'hvad kan jeg selv gøre', er kommet for at blive og har helt sit eget liv. Det er ikke til at standse, uanset hvor krampagtigt systemet og medicinalindustrien holder fast.
♥️♥️♥️
SVAR: Charlotte. Intet er mere kraftfuldt end et desperat menneske, der er klar til at gå til yderligheder for at blive rask. Intet er mere provokerende for et menneske, der ikke vil. Jeg holder med dig.
Kærligst
Ninka
Lisbeth Hagen på 24.03.2017
Tak for en god blog ! Supergodt skrevet ! Vil bare lige tilføje at man ikke behøver eksperimentere med alt, en kinesiolog kan teste hvad der er godt og dårligt for barnet (el. dig) . Og at min erfaring efter 7 år i min klinik er at kun ca. 5% af de der tror de har glutenallergi rent faktisk har det . Resten har kun problemer med moderne hvede som er temmelig ufordøjeligt .
SVAR: Kære Lisbeth. Tak for din ros. Jeg er gået helt væk fra kineseologi og bruger det ikke mere, netop på grund af falske frikendelser og det faktum, at en kineseolog er et led imellem min krop og sandheden. Vi er vor egen kineseolog. Jeg forstår ikke helt, hvordan I tør tage det ansvar, da det er energi arbejde og det kræver at man som kineseolog er FULDSTÆNDIG ren kanal. Hvilket er yderst sjældent. Og jeg er helt helt uenig med det, du har erfaring med, og er bange for, at det er kineseologens egen mening, der afspejler sig i den læsning, der kommer frem. Jeg er ked afa ta måtte sige det, for jeg ønsker ikke at skade nogens forretning. Ingen har enzymer til at fordøje gluten fuldstændigt, derfor tricker det en autoimmun reaktion i alle, uanset hvad. Om og hvordan det giver problemer og i hvilke organer kan man ikke vide. Før det er for sent. Så det er en fødevare, der kun er fordele ved at udelukke.
Knus Ninka
Stine på 24.03.2017
Hej Ninka,
Elsker at man kan plukke din viden herinde <3
Har selv stået i den situation hvor man har vidst mere end en overlæge.
Selv sidde og søge info og viden, og så stadig møde den middelalder holdning der er til krop og sundhed.
At blive skræmt tilbage i geled, med meget dårlige argumenter, som at man var egoistisk.
Jeg håber det er ok jeg spørger, da det ofte er den slags der kan gøre mig i tvivl.
Vil gerne høre hvilke tanker du har gjort dig:
I medierne var lægerne meget hurtigt ude og sige at de børn der fulgte kernesund, ville blive underernæret??
Hvad sagde du til bedsteforældre der i bedste mening propper ungerne med slik når de er sammen??
Hvad med institutionen din dreng gik på, hvad sagde pædagogerne og hvordan holdt i fast i at jeres dreng bar ikke skulle have den flødebolle når der var fødselsdag??
Håber sådan du har lyst at svare, da det er spørgsmål vi står rigtig tit med i hverdagen.
Og måske også det der holder os fra at springe ud i at få omlagt kosten.
Venlig hilsen Stine
SVAR: Kære Stine, tak for dine spørgsmål. Jeg talte netop med en kollega om det i dag. At det at lægge kosten om, er så vildt, fordi det konfronterer en med alle ens skjulte sider, traumer og angst. Man lærer at sætte grænser, at stå ved sig selv og at turde være uden for flokken. Man finder ud af, hvem der er i ægte støtte og kærlighed, og hvem der er overfladdiske bekendtskaber, fordi venskabet ikke kan bvære, at man spiser noget andet (hvor vildt er det?) Det er kun et problem for os, fordi vi i livet ikke har lært at stå ved os selv, men er optaget af, hvad andre tænker og faktisk er villig til at sælge ud på både værdier og sundhed for at få anerkendelse.
Da min bog kom ud, blev der advaret imod den på falsk grundlag. For det første stod der intet sted i bogen, at man skulle give spædbørn rismælk i flaske i stedet for modermælkserstatning. Og det var argumentet. Selvfølgelig kan man ikke give børn rismælk som næringskilde. For det andet påstod Sundhedsstyrelsen at det var farligt at anbefale gedemælks erstatning i stedet for komælk, hvilket var sort snak. gedemælkjserstatning har været godkendt og brugt i England i lange tider.
Helt grundlæggende: De havde ikke læst bogen. De havde som dagsorden at stoppe den bølge, som den satte i gang i befolkningen. Sundhedsstyrelsen har ikke folkets sundhed som prioritet. Det handler om magt og forbindelser til industrien og medicinal industrien. Og min bog ændrede simpelthen DK´s shoppevaner og mælkesalg er aldrig kommet tilbage til de højder, der var før. Ligesom glutenfri er blevet mainstream.
Der er ingen, der giver mine børn mad, jeg ikke vil have. Jeg står hundrede procent ved mine valg, og det kan folk mærke. Bedsteforældre var skeptiske i starten men kunne jo se, hvor godt B fik det og nu er de vores størtse støtter og forsvarer os med næb og klør.
Jeg har engang forladt en børnehave og fundet en ny, fordi de ikke ville respektere vores fødevare-valg. siden har der ikke været problemer.
Knus Ninka
Ninka på 23.03.2017
Kære Jane. Nej. Folinsyre blokerer for alt for mange kvinder NETOP for den optagelige form for b9 og ØGER dermed risikoen for fødselsdefekter og autistiske børn.
Følg de link, jeg deler.
Ninka
Mona på 23.03.2017
Hej Ninka
Det lyder helt vildt, mange tak fordi du deler din historie. Jeg vil helt klart begynde at læse en masse mere om dette via alle dine link. Jeg har lige et spørgsmål. I din video nederst siger du at du fik din dreng testet og fandt ud af han havde tungmetaller i blodet osv, hvor fik du ham testet? Og hvordan foregik det? Hvad kostede det?
De bedste hilsner
Mona
SVAR: Hej Mona, jeg fik det testet i USA, da jeg arbejde sammen med Jeff Bradstreet, som desværre er død. Han var en af de mange læger, der arbejdede med autisme og naturlige kure for cancer som er forsvundet eller døde på mystisk vis indenfor det sidste halvandet år.
Du kan få testet på www.nordicclinic.com i KBH. Knus Ninka
Jane på 23.03.2017
Hej Ninka.
Interessant læsning. Jeg er læge og har en vis skepsis overfor at spise sig ud af kroniske sygdomme. Ud fra det du skriver har du lavet rigtig meget research og man kan kun blive imponeret over dine referencer. Jeg synes at det er rigtig trist at børnepsyk ikke har været mere nysgerrige på de resultater I har opnået.
Når det er sagt, synes jeg at det er meget bekymrende at du så kraftigt fraråder alle at tage folsyre. De fødseldefekter man får af for lavt folin niveau er alvorlige og ofte invaliderende. At opfordrer til at øge risikoen for neuralrørsdefekter, som er så nemt at forebygge, står slet ikke mål med den psykiske gevinst du mener man kan få. Kvinder bør tage folsyre fra de planlægger graviditet og frem til uge 12.
SVAR: Hej igen Jane, undslyld mit svar blev lidt kort. Det er kilden af folat, der er vigtig, Det skal være methylfolat (den methylerede form). Ikke den syntetiske. Det var det, jeg sagde. Tusind tak for din søde kommentar og omtanke. Knus Ninka
Renate Victoria Løkkeberg på 23.03.2017
Kjæreste Ninka
Du er unik, og det samme er dine barn -og Morten som er som en Superman-pappa. Din innsats for både dine barn og således for oss andre, er den største skatt jeg vet om. Jeg beundrer og respekterer deg dypt, hvilken kamp du har hatt er over fatteevne, samme med din fantastisk store visdom og kunnskap. Takk for at du blottet din sjel for oss. Dette vil jeg dele, om og om igjen, folk får bli så trøtt av det de bare vil!! Misjonen og budskapet MÅ opp og frem, ut i verden! DU ER ET EKSEMPEL TIL ETTERFØLGELSE, og du har også hjulpet m e g til å krige for Christian. Jeg takker igjen, fra dypet av mitt hjerte og sjel
Jeg ELSKER deg og din misjon, og støtter den fullt ut! Vi kvinner med barn med vanskeligheter, har s å mye bruk for å være med i din krig, den angår oss alle
Masser av Kjærlighet herfra, du skjønne smukke sjel
SVAR:
Af hjertet tak for din støtte du Skønne Renate.
Ninka på 23.03.2017
Gitte. Det lyder som det, der skete med Bertram. Autoimmune reaktioner kan opstå når som helst og man ved aldrig, hvad der præcis får bægret til at flyde over.
Kosten er fundamentet for healing og genopbygning.
Den skal på plads. Jeg ville købe " The Autoimmune Fix " af Tom o'Bryan hvis jeg var dig.
Maskinen, jeg bruger virker på så mange planer. Hæmmer inflammation, reparerer og genopbygger celler, virker på infektioner og har effekt på neurotransmitter/hormoner efter min erfaring.
Men det er ikke nok i sig selv.
Du må smide skepsis kappen og i gang med at researche
Ninka
Gitte på 23.03.2017
Kære Ninka
Hvor er det dejligt du deler... tak.
Jeg var på dit detox forløb sidste år, da min søn på 4 pludselig gik i kramper og fik diagnosen epilepsi. Vi havde lidt kontakt på fb gruppen, hvor du anbefalede Ian, som jeg efterfølgende har været i kontakt med.
Jeg har dog endnu ikke fået den tilsendt, både fordi jeg har været lidt skeptisk og fordi jeg slet ikke har haft overskuddet.
Det er jeg ved at få nu.
Det er måske en autoimun incephalit som har sat det hele igang!
Vi er begge igang med healing og udrensning igennem en natur læge, men han får stadig medicin. Heldigvis ingen anfald i 6 uger, så der er bedring, men vi er først i mål når medicin er ude.
Hvilken effekt har svagstrøms maskinen og hvorfor er det det bedste du har gjort?
Endnu engang tak❤️
Bedste hilsner Gitte
PS hjerne træningen lyder som noget vi skal igang med..
Trine Glenning på 23.03.2017
Så sejt gået.
Usikker på hvor jeg skal ende og begynde.
Det er vel også individuelt hvad vi har brug for.
Men er klar over at kostmæssig ændring vil gavne.
Min voksne søns prutter har haft den fæleste lugt, han har også døjet med Asberger lignende symptomer
Jeg selv mangler initiativ, handlekraft og motivation. Går ned med stress og depressionslignende symptomer.
Syns bare det er en jungle at bevæge sig rundt i.
1000 delte meninger og ved ikke hvor jeg skal starte.
SVAR: Uh , den er svær. Det bedste råd jeg kan give dig er at følge dit moder instinkt. Jeg har ikke tal på de "delte meninger" jeg er stødt på, og den eneste mening, jeg er gået efter, at MIN. Start med din morgenmad og research. Viden er power og motivation. Jeg tror, I begge har mehylerings issues, der udmønter sig forskelligt. hør denne podcast. Der er ingen vej udenom en kostændring, hvis vi vil have det bedre.
http://www.stitcher.com/podcast/not-just-paleo-podcast/e/dr-albert-mensah-vegetablesfriend-or-foe-37801760
Knus
Ninka
Hanna på 23.03.2017
Tack Ninka <3
Du är en så stor inspiration i mitt liv. Och det ger krafter så jag orkar kämpa flr mina egna barn.
SVAR: Hanna - du er en kriger også. Jeg er så stolt af dig. Og du gør det helt alene. Det kunne jeg ikke have gjort.
Kærlig hilsen
Ninka
Katrine på 23.03.2017
Tusind tak for din smukke video og blog ❤
Jeg har i en lang periode selv løbet panden mod muren ift min søn og hans skole. Han har haft det rigtig dårligt i skolemiljøet, og har nogle af 'autisme-symptomerne'.
Efter at jeg selv omlagde min kost sidste år, har jeg nu taget skridtet og fået min søn testet ved en kostvejleder/urteterapeut, og han spiser nu som mig - dvs ingen mælkeprodukter, glutenholdige kornsorter, ingen færdig-fabrikerede 'fødevarer' osv.. nu spiser vi rigtig mad, frugt og grønt i store mængder hver dag kombineret med de rigtige kosttilskud - minimalt indtag af kød og intet købe pålæg.. sikke en forandring! han får det bedre for hver dag der går, og ligeså gør jeg..
SVAR: Katrine. Jeg hepper på jer. Hvor er du stærk. Det er så godt, det du gør. Se også mine links vedrørende hjerneudviklings-stimulation ovenfor i bloggen.
Varme hilsner
Ninka
Randi på 23.03.2017
Jeg har et autistisk men udadvendt barn, der har tilkæmpet sig plads i sociale sammenhænge. Hun har dig stadig autisme. Hun bliver ked af det, når folk hellere vil kurere end respektere og acceptere hende, som den hun nu er.
SVAR: Ja, sådan er vi forskellige. Både børn og voksne. Jeg startede med mit barn, da han var 4-5 år. Og intet liv havde. Og intet at blive ked af. Jeg gav ham et liv uden symptomer på autisme.
Nogen har lyst til noget andet, og det respekterer jeg.
Kh Ninka
Annastasia på 23.03.2017
Kæreste Ninka.
Jeg fik vist ikke det sidste med i min forrige kommentar.
Jeg er dig evigt taknemmelig for at du har delt du din viden, om hvordan du helbredte din familie. Hvis ikke du havde gjort det, skulle jeg selv have lavet alt ben-arbejdet
Vicky på 23.03.2017
Jeg tror på dig da vi fik en lignende situatiin i famikien og har også reddet min nevø ud af autist adfærd diagnosen. Min søster og svoger har kæmpet en lang kamp uden hjælp af almindelig læge som var kun skeptisk og uden okonømiske hjælp af mundighederne. I vores tilfælde en sund og rask barn begynd med symptomerbe efter 12 måneders vaccine og han var fyldt af mercurium i hans lille krop. Thank god vi er ud af det og han er nu en glad dreng som kigger, snakker, leger og opfører sig som de andre
Elna Berkeley på 23.03.2017
Bravo Ninka. Sikke et foredrag du holdt, det passer ret meget på mit barnebarn som er syv år gammel. Forældrene bor ikke i Danmark og jeg ved min datter har og er meget opmærksom på Anouks kost, men har det problem som du også nævner, hun vil kun spise bread and butter, ris uden noget til, brocolli, og få andre ting. Vi ved ikke hvad vi skal gøre for at få hende til at spise mere, så vil hun se børnefilm hver dag, forældrene har ikke fjernsyn, vil kun ha "rigtig" slik, der er svært når man er begyndt i skolen o.s.v. Hun er meget aktiv, vil også lege hund, bygger fæstning i stue, kan ikke sidde stille på en stol, kun når hun ser film, børster tænder når hun sidder oppe på bordet, hopper i sofaen i stuen, hører ikke efter hvad vi siger, står i vindueskarmen. Jeg kunne blive ved. Jeg vil prøve at sende dit program til min datter, som taler engelsk og godt dansk, men hun skal lige ha hjælp til oversættelsen og håbe på at hun måske vil kontakte dig. Jeg er selv interesseret i at købe den pakke din ven har lavet med hjernestimulisering, men vil lige snakke med min datter, som kommer til mig (bor i Barcelona) i næste uge. Vi har snakket om denne detox, men det er meget svært at lave livsstil om for hele familien. Hendes partner (Ja, nu snakker jeg for hende) syntes bare ungen er spoleret og skal ha en hård hånd. Hun går i homeschooling, men nu vil hendes partner at hun skal begynde i kommuneskolen for at lære kæft trit og retning. Jeg vil gerne hjælpe hende så godt jeg kan for Anouk er en dejlig lille pige, men der er et eller andet der skal tjækkes og jeg tror nu langt om længe min datter er ved at indse at Anouk har et problem, som burde tjækkes så hun kan få et bedre liv. Det er ikke hende der er blevet spurgt om at blive født, derfor har hun ret til et godt liv. Det blev en længere smørre, men indtil videre, 1000 tak for en fine beskrivelse og vidio. Mange knus Elna
SVAR:
Kære Elna.
Hvor er det skønt, at hun har en som dig, denne skønne pige. Det værste, man kan gøre, er at gøre disse børn forkerte og betragte dem som forkælede. Det er så forkert og ondt af din datters partner. Men desværre en almindelig misforståelse. Jeg lægger et link ind nederst i denne kommentar, så du kan se en video, min kæreste har lavet om det.
Hun har sikkert zink mangel. Og jeg vil foreslå, at du køber de bøger, jeg anbefaler i bloggen til hende. De er på engelsk. Og så at hun bliver signet op til www.kidswithzing.com for det tror jeg vil hjælpe hende enormt. Der tager vi også fat på kosten.
Følg Wynford på youtube kanalen withzing og se denne video som er en besked til ham, der synes, hun er forkert:
https://youtu.be/_7h1WgfJ0Vg?list=PL3TfkEb-IpKQnL59_HuwSn_30ysrO8m4q
Knus fra Ninka
Stine på 22.03.2017
Kjære Ninka,
tusen takk for at du deler dette med oss. Vår sønn fikk diagnosen infantil autisme for fire måneder siden og vi har akkurat startet på den veien dere har gått. Vi leser alt vi kommer over av informasjon og er helt overbevist om en biokjemisk ubalanse ligger til grunn for alle hans plager, både fysisk og psykisk. Min mamma-magefølelse sier meg at han skal bli helt frisk og vi skal gjøre alt vi kan for ham. Jeg sitter med frysninger på ryggen etter din video og er så glad for at din sønn har det så fint i dag. Tusen takk for alle råd, vi vil ha god bruk for alle disse!!
Sara på 22.03.2017
Hej Ninka
Så stærkt gået - der er brug for flere som dig. Jeg har ikke selv autisme tæt på - men tror så meget på dit fundament og det du har fundet frem til og du har min dybeste respekt. Fortsæt det gode arbejde. kh Sara
Carina Lind Rasmussen på 22.03.2017
Hej! Jeg har læst din artikel og du rammer lige ned i det jeg har søgt og søgt efter. Vores søn er 10 og har atypisk autisme. Da han var ca 1,5 år begyndte han at slå nogle frygtelige prutter. Jeg vidste at der var noget galt med tarmsystemet men kunne ikke komme til bunds i det. Han har følelsesforstyrrelser som nr 1 men er ellers hvad de kalder normalt til godt begavet.Han har det bare så frygtelig svært. Jeg ved VED at han kan blive symptom fri men ikke hvordan. Jeg kan læse at du arbejder med kost, motion, detox oma. Jeg ville gerne i kontakt med nogen der kan fortælle hvad det er Nicolas mangler, har for meget af eller hvad han skal ændre. Jeg er så inderligt imod at han bliver prøvekanin for min uvidenhed. Er det noget du gør eller er der andre der gør det?
SVAR: Carina LIND: Der er Så meget, du kan gøre. Alt efter ressourcer og tid. Hans føle forstyrrelser er højst sandsynligt neurologiske, og der er sikkert båpde en gut-brain påvirkning og en cerebellum-problematik. Så det kan være, at første skridt er at melde dig på Kids With Zing. Der tager vi fat i kosten efter nogle uger på hjernestimulerings programmet.
Køb de bøger, jeg henviser til og følg Wynfords youtube kanal, hvor der er masser af gode videor om disse emner også.
Der starter hold op i næste uge på kidswithzing.com.
Hvis du vil teste ham hos en læge, der kender alt til methylation (hvilket er vigtigere end alle tests, inklusiv gentests), så bruger jeg selv: https://www.nutrigenomicmedicine.co.uk/
Youtube kanalen er her:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL3TfkEb-IpKQnL59_HuwSn_30ysrO8m4q
Knus. Ninka
Ida på 22.03.2017
Stærke, stærke vise kvinde. Jeg vidste instinktiv, at det ville være powerfuldt at læse og høre dig, jeg kunne ikke have forudset hvor healende det er for mig, og må være for enhver kvinde i denne verden med eller uden børn og diagnoser. Jeg beundrer din livskraft og den vej du med de vildeste urkrafter har banet for dig selv og andre. Jeg taler fra mit hjerte nu, jeg er virkelig virkelig ramt, ikke mindst fordi du taler fra hjertet, holder mig fast og sender så meget styrke ud. Jeg er vokset op med en plejebror med mange af disse træk, det er blevet tilpasset og tiet så meget ihjel i min familie, at jeg ikke engang kan se selv, hvor stor indflydelse det har på hvordan jeg har det i dag, hvor jeg ikke længere behøves overleve at være i samme hus som ham, men stadig kan se det hele på afstand. TAK
Gitte på 22.03.2017
Kæreste Ninka
Selvom jeg efterhånden har kendt dig over et år og deltager i DDS er jeg blæst bagover af al din viden .. din ernergi kærlig og kampen for et bedre liv .
Tak
PS alle du guldkorn skal jeg have printet ud !!
Winnie hjelm på 22.03.2017
Hej Ninka
Jeg har lige spørgsmål som jeg håber du kan svare mig på. kan man godt have en gluten allergi selvom at man ikke kan måle det en blodprøve
Mvh winnie
Kriger-moren:-) på 22.03.2017
Kære Ninka
Tusind tak for denne fantastiske blog - jeg har ventet på den:-) For for 9 måneder siden fandt vi nemlig ud af, at vores søn på 4 havde asperger- og ADDtræk. Jeg græd en hel weekend, men så blev jeg også en kriger-mor. Jeg ville redde min søn! Og med din og andres historier i bagagen gik jeg igang og er så godt på vej, at jeg tror vi kan undgå diagnosen. Børnehaven melder nemlig tilbage, at de tror han er vokset fra det... De kender ikke til alle vores tiltag, men jeg kunne godt finde på at fortælle om det en dag i håb om at hjælpe andre børn. Vi har stadig et stykke vej endnu, men vi er kommet længere på de sidste 9 måneder end jeg nogensinde havde turde håbe!!! Vi har fjernet mælk og gluten, derudover går han til kranio sakral terapeut (det er guld værd) og får kosttilskud. Ang sidstnævnte så får han tilbagefald, når han får b12 i methylfomen, altså den rigtige form. Kan det være pga, at han er overmethyleret? Jeg har aldrig hørt om det. Det har været nogle frygtelig hårde ni måneder, og først nu er vi fundet ro i vores rutine med kost og kranio sakral terapi, og det nyder vi, vi fortsætter sådan til han kan begynde med Zing:-) Skal han være minimum 6 år?
Endnu engang det største tak
Sofie på 22.03.2017
Kære Ninka. Tak for et fantastisk indlæg! Det var lige hvad jeg havde brug for i den her tid.
Kan du anbefale nogle behandlere af en art som kan hjælpe her i Danmark? Kbh.
Jeg har en datter på 1 år som har massive søvnproblemer! Og har altid haft det! Jeg er allerede indeover psyk, men har det ikke godt med det. Hun har jo næsten fået diagnoser pga hun er SÅ urolig. Men jeg tænker der er en grund. En grund til hendes urolighed..... jeg er så frustreret...
Hun har faktisk levet gluten og mælkefrit i sit første år pga jeg selv lever sådan. Men synes ikke det gør nogle forskel på hende lige nu.
Jeg ved bare ikke hvor man skal gå hen. Medmindre man ønsker sig en diagnose...
mon du kender et fantastisk sted?
Kærligst Sofie
Annastasia Damgaard Jespersen på 22.03.2017
Kære skønne Ninka ❤
Ja, vi skal sprede det budskab.
Det er mit mål her i livet , at nå ud til så mange som muligt....jeg er bare lidt langsom med at komme i gang. Det skal være nu.
Ninka , jeg vil gerne spørge om du har noget imod jeg henviser til det jeg har lært fra dig ang autisme (som jeg har brugt på mine egne drenge)?
Jeg har ikke nogen intentioner om at lave programmer, men jeg vil gerne henvise andre. Mit job er at få de weary op på hesten (igen)
Naja på 22.03.2017
Tak for din åbenhed og dit mod. Der er brug for mere åbenhed overfor, at det vi får at vide er sandheden, ikke altid er det. Sandheden er relativ. Vi kan godt komme ud af diagnoser og sygdomme. Jeg har erfaring for, at det kræver hårdt arbejde og investering i tid og penge og viljekraft. Men det er prisen værd, når det lykkes. Jeg vil opfordre folk til at møde tanken med åbent sind, og forsøge sig frem. Det tager tid, men ser du en udvikling hos dit barn, så har du fat i noget rigtigt.
SVAR: Er så enig med dig. Ja, det er der brug for. lad os sprede det budskab.
Knus fra Ninka
Lisbeth på 22.03.2017
Kære Ninka!
Du er en meget stærk og beundringsværdi kvinde
SVAR: Tusind tak, hvor er du sød. Knus. Ninka
Betina på 22.03.2017
❤️
Joan Kragh på 22.03.2017
Kære Ninka
Det gør dybt indtryk på mig at læse din blog. Jeg samarbejder med unge voksne med diagnose autisme/Asperger. Jeg er socialpædagog. De er højt fungerende, men flere er i medicinsk behandling - og nogle af dem kan ikke komme videre i livet og er landet på kontanthjælp på ubestemt tid.
Ved du om den indsats du beskriver kan have samme effekt på unge voksne autister?
Tak tak tak for dig
Joan
SVAR: Kæreste Joan - det er jeg SÅ glad for at læse. TAK for din åbenhed (som er sjælden).
Det er klart, at jo tidligere man starter, jo bedre, men det er aldrig for sent. Det, som jeg tror vil have den største effekt, vil være hjerne udviklingsprogrammet (www.withzing.com ) for mænd. Det kan de gøre selv på computer og tablet på to gange 10 min om dagen. Kostomlægning er virkelig godt og fiskeolie samt kæmpenatlysolie til deres fine, sarte hjerner. Hvis du vil uddanne dig selv yderligere, er her et online kursus på dansk med en af mine kolleger, som er meget dygtig og også har hjulpet mig:
https://nutrimenta.simplero.com/products/3890-HJAELP-TIL-SELVHJAELP-VED-AUTISME-ADHD
Hvis du vil tale med en rådgiver på hjerneudviklings programmet, min kæreste kører, kan du skrive til alison@zingperformance.com
kæmpe knus
Ninka
Tina på 22.03.2017
Kæreste dejligste Ninka
Camilla på 22.03.2017
Af hjertet tak for deling, det er så rørende og livsbekræftende at høre din beretning. Jeg møder som behandler mange forældre til børn, der har udfordringer, og vil dele din blog med dem.
Kh Camilla
SVAR: Tusind tak sødeste Camilla
Sofie på 22.03.2017
❤️❤️
Lone på 22.03.2017
Ninka. Hvor stort at du deler med alle os andre. Har en søn på 21 med nydiagnosticeret morbus chron. Prøver at overbevise ham om at kostændring kan hjælpe og især efter at jeg har læst bogen "den medicinske seer" er jeg slet ikke i tvivl. Flot at du tog kampen op og kæmpede, det er stort.
Varmeste tanker herfra
Kære du.
Jeg vil foreslå dig at han deltager på Umahros online kursus. han er lidt i samme boldgade som mig. Og har kureret sig selv for Morbus Crohn. Han er ernæringsekspert og en ung mand, der appelerer til andre mænd, tror jeg. Se mere ved at copy paste dette link:
https://nutrimenta.simplero.com/products/3889-HJAeLP-TIL-SELVHJAeLP-VED-KRONISK
Knus
Ninka
Marie på 22.03.2017
Min søn er 23 i dag ❤
Han fik diagnosen infantil autisme da han var 3 år. Jeg føler at vi mødte en masse forstående fagfolk som var meget interesserede i både søvn og kost hans udvikling og os som familie. Han har lært at læse og skrive både på dansk og engelsk og han er et empatisk ungt menneske som bor i sin egen lejlighed.
Men han har svært ved sociale sammenkomster og i det hele taget det at komme ud blandt andre. Hvad vil kunne hjælpe?
Han er et voksent og selvstændigt menneske så jeg må jo nøjes med at komme med forslag til hvad der kunne hjælpe.
Det er ikke første gang at jeg hører om hvor ødelagt deres tarmsystemer ofte er. Og jeg håber der forskes i det på flere planer.
Når nu Bispebjerg ikke var interesseret, hvad så med Heimdal?
Tak for en spændende blog om et meget ømtåleligt emne.
SVAR: Jeg tror, hans problem kan være cerebellum-baseret. der er så meget udvikling og stimulation, han går glip af med den diagnose, og det, der virker som om det har den største effekt, er hjerne stimulation. Min søn bruger stadig den app og det træningsprogram, og det har hjulpet ham enormt med at lære og forstå ting, der ellers ikke falder naturligt. Netop fordi vores børn er gået glip af alle de år, hvor man er social og lærer af andre børn og leger og tumler. Du kan skrive til en rådgiver hos With Zing og tale om muligehderne på alisonzingperformance.com - hun taler engelsk og kan ringe dig op.
fedt at du er blevet mødt med forståelse. HURRRRAAAA.
Ninka
Lotte på 22.03.2017
Tak fordi du deler så hudløst ærligt. Den rejse I har været på er så vigtig for rigtig mange mennesker og børn rundt om i verden. I har min dybeste respekt. Kærlige tanker til jer
SVAR: Tusind millioner tak . Kram fra Ninka
Berith Zenia Fagergaard på 22.03.2017
Kære Ninka
Tusind tak for at stå frem.
Jeg bliver meget rørt over jeres utrættelige arbejde med vedvarende at gå efter de små øer for at hente humus og kompost til næring. Aldrig at give op ved altid at have fokus på de små usynlige åndehuller som man som forældre ser, og som andre ikke kan se.
Det er en evne vi mødre har, som ligger for det meste, helt naturligt for os instinktivt, for at passe vores afkom.
Når jeg hører din historie, bliver jeg mindet om vores historie og husker godt hvor hårdt det rent faktisk var.
Vi har selv en dreng som er født ekstremt for tidlig 3½ mrd, som i dag bliver snart 13 år.
Han blev også ret syg af hospitalsverden og deres symptom fokusering, uden at kigge på årsager.
Tænk hospitaler giver præmaturebørn - uspaltet komælksproteiner ned i deres fordøjelsessystem, der ikke er modnet til at nedbryde optage og omsætte protein
Jeg blev i den grad trængt op i en krog, - fik vækket den indre kriger, og tog skeen i egen hånd, og stik mod sundhedssystemet, begyndte jeg at behandle ham selv, med egen hjemmelavet modermælkserstatning, kosttilskud, urter, homøopati mv.
Han blev helt rask.
Når jeg skrev på nettet, fik jeg faktisk trusler af sundhedsfaglig personale, der mente at jeg "burde" meldes til politiet for "kvaksalveri", - selvom det jeg gjorde, gjorde ham rask.
I dag sidder jeg inde, med brugbare erfaringer, skemaer, opskrifter mv.. som klart skal ud, når muligheden kommer.. Overveje at skrive en bog..
Jeg vil derfor også meget gerne være koblet med på din blog, - for din inspiration og erfaringsgrundlag er guld værd.
Tak af hjertet Ninka - for alt dit arbejde...
Kh.
Zenia
SVAR: Jeg har den dybeste respekt for dig. Jeg ved, hvordan det føles at blive trængt op i en krog. Jeg glæder mig på din søn's og verdens vegne over at du kæmpede videre. Jeg vil gerne linke til dine sider. Du skal bare sende mig dem. til mit team på kontaktninkasdetox.dk. KÆMPE KRAM. Ninka
Juliet på 22.03.2017
Det er så smukt du deler <3 Af hjertet tak!
Sanne på 22.03.2017
Kære Ninka
Tillykke med den positive forvandling og udvikling for din søn og jeres familie! Det er fantastisk og jeg ikke i tvivl om, at kost og livsstil spilder en kolossal betydning for vores helbred og velbefindende.
Jeg vil så sige, at jeg forstår godt modstanden imod dine tanker på den måde, at det er med til at lægge ansvaret for al sygdom og dårligdom på den enkelte. Man kan jo bare ændre livsstil. Og så enkelt er det jo ikke. Det er ikke alle, der er i stand til at ændre livsstil og det er heller ikke alle for hvem magien indtræffer og de bliver raske. Sygdom og helbred og diverse symptomer er jo hyper komplekse, som du også beskriver det i ovenstående - og ikke alt kan ændres eller helbredes via livsstil. Og det kan virke dybt provokerende, hvis nogle påstår det.
I havde fantastiske resultater og det skal I være stolte af og glade for! Men også have forståelse for, at ikke alle har den mulighed - samtidig med, at I fortæller om og oplyser om, hvad der så hjalp jer, for det kan sikkert hjælpe mange på mange måde.
Bedste hilsner
Kære S.
Tak for din kommentar. Ja, sådan er det. Nogen har kræfterne til det - andre ikke. det ville være skønt, hvis der var mere hjælp til dem, som ikke magter det. Indtil videre har jeg ikke set ret mange tilstande, der lige nu bliver klaccificeret som "kroniske" som ikke kunne bremses eller stoppes med en ændring i livsstil. Men jeg har også lært, at det er langt fra alle, der har lyst til at blive præsenteret for den mulighed. Provokerende bliver det kun, hvis man ikke vil se på muligheden og vælge den til eller fra i stedet for at påstå, at den ikke findes. Det bedste online seminar om dette emne er:
https://betrayalseries.com/sales-page-10780365
Knus fra Ninka
Fraya på 22.03.2017
Hvor er du bare sej ❤
Tak fordi du deler.
Jeg fik min søn ( på 20 nu) diagnostiseret med ADHD da han var 13 og har aldrig ville affinde mig med at det skulle være for life..
vores vej til at holde symptomer i skak har primært været Kranio Sakral terapi og healing. Vi har i dag meget fokus på kost og motion osse..
og han er en skøn ung mand med få symptomer nu. Og godt igang med udd.
Jeg kender så godt følelsen af selv at måtte finde en vej.. Skole, læger og andet etableret havde ikke de værktøjer vi kunne bruge.
Det kræver mod og intuition.
Du gør et stort arbejde for alle som er åbne for andre muligheder end det Danske lægesystem kan tilbyde.
Jeg hepper på at du skriver en bog
SVAR: Fraya. WOW. Jeg er fuld af beundring. Din søn er heldig med dig. Sikke en mor. Tak fordi du anerkender mig. Det rører mig. Kærligst. Ninka
Catharina Nielsen på 22.03.2017
Tak for at røre mit hjerte Ninka!
Det glæder mig at din søn har det godt i dag. Der ligger en dyb læring og en smuk kærlighedsgave i, at erkende, hvorfor vores børn vælger os som forældre.
Ønsker jer alt det bedste.
Kærlig hilsen
Catharina
SVAR: Tusind tak Catharina.
Lene Hjelm på 22.03.2017
Kære Ninka, tak for al din inspiration. Min søn på 8 år lider af tics, svære i nogen perioder, og lette i andre. Han får tilskud af eye q olie, magnesium samt omnimini multi vitamin. Derudover har jeg forsøgsvis fjernet al mælk fra ham, er der mon andet jeg kan gøre ? Jeg tænker at tics også er noget der stammer fra hjernen og er et symptom ligesom din søns sygdom. Vh Lene
SVAR:
Kære Lene. Der er en del børn med OCD og tics på Kids With Zing shvis mødre fortæller, at det er forsvundet. Tics er en fejl i "executive function" i hjernen og er en form for ocd. den dreng, du kan se i videoen på www.kidswithzing.com havde så svær OCD at han måtte gå rundt om spisebordet den længste vej hver gang, han gik forbi det. han skulle putte sine bamser på samme måde utallige gange inden sengetid ellers slog han hovedet in i væggen. Han sagde, at han ikke ville leve mere. De symptomer er væk nu. Jeg ønsker det bedste for dig og din dreng. Føler med jer. Ninka
Anette Brogaard på 22.03.2017
TAK NINKA
RESPEKT!
Annemette på 22.03.2017
Ninka❤ jeg har den vildeste respekt for dig og den vej du og din søn går!
Heidi på 22.03.2017
Åhhhhh Ninka - selvom jeg "kender" historien fordi jeg har fulgt med på sidelinien i mange, så sidder jeg alligevel her og læser og lytter med tårer ned af kinderne og gåsehud.
TAK for dig og B som den vildeste budbringer
Jeg elsker dig
Knus og tanker
Helle på 22.03.2017
Du har fuldstændig ret, Ninka. Mange kan sikkert også få glæde af GAPS-bogen af Natasha Campbell McBride. Man kan se meget mere på www.gaps.me.
GAPS = Gut and Psychology Syndrome (GAP Syndrome or GAPS)
Kommentarer (58)