Follow me on my new websitesite - Turn Autism Around
Ninkas Detox tips og guides

Ninka søger kogekone

Jeg skal til at lave flere opskrifts-samlinger, og søger en madgal kernesund kogekone, der er interesseret i et sidejob.

På timeløns-basis skal du:

Udtænke opskrifter udenh sukker, gluten og mælk til mig.

Lave maden til foto og være med på studie. Det er en fordel, hvis du er god til at style maden.

Du skal selv købe ind (vi betaler selvfølgelig) til fotograferingen. Og du skal have sans for at finde super lækkert regi (tallerkner, skåle potter, servietter osv) til foto-shoots.

Har du lyst til at prøve kræfter med dette, eller kender du en, der vil være genial til opgaven, så send hende eller ham en linje. Ansøgninger (og kun ansøgninger :-) ) på: ninka@kernesundfamilie.dk

Knus

 

Ninka

Kommentarer (28)

  1. Mette Foged på 18.08.2008
    Kære Ninka
    Tak fordi du er dig! Jeg synes det er fantastisk det arbejde du gør for din familie og for os andre.. Í min lille familie har vi taget principperne os til i den grad som de passer til os (og vores su-økonomi) og det er skønt! Jeg har en kronisk tarmsygdom som faktisk kan holdes nede med denne kost.
    Og ja vi ved jo alle at du tjener penge på det her og hvad så?? Det er jo et arbejde som alle andre -at det så er en passion, en hobby og en livsstil er da bare fantastisk! Jeg vil da ønske at jeg en dag også kan tjene penge på min passion, min hobby og min livsstil...
    Jeg forstår ikke hvad alle de negative kommentarer skal til for!?! Hvad laver de folk herinde!?! Har de ikke andet at give sig til!?! Måske de istedet skulle bruge tiden til at finde deres passion.... Og tænk: måske de kunne tjene penge på det mens de hjælper en masser mennesker samtidigt..
    Tak Ninka... Du er en inspiration for en hel masse mennesker og har i hvert fald gjort en hel masse godt her hos mig.,
    Kærlige knus
    Mette
  2. jane weiss på 17.08.2008
    Hej Ninka

    Det er godt at du er en stærk kvinde, det ved jeg uden at kende dig personligt. Din kære mand har advaret dig imod, hvordan nogle danskere reagerer på andres succes. Det er så sejt at du gjorde det alligevel, tak for dit mod. Jeg kommer til at tænke på Lotte Heises bog Hvorfor skal vi ikke tro, at vi er noget? den beskriver på bedste vis danskernes misundelse på, når det går andre godt. Det er noget vi ikke er ret gode til her i landet. I stedet for at være glade på andres vegne, høvler vi dem med succes ned. Til jer kritikere i denne blog, kan jeg kun anbefale jer at læse Lottes bog. I vil få en udsøgt humuristisk sans for jer selv.
    Glem ikke at kernesund er helt frivilligt og ikke lovpligtigt. Man er her af egen fri vilje.

    Knus og kram Jane
  3. En bekymret dansker på 17.08.2008
    Hej Ninka

    Fint du svare på kritik, jeg synes nu dog du ikke kommer særlig godt omkring de emner der bliver belyst af de såkaldte sure damer.
    Jeg synes egenlig også du er lidt fræk at du patu skal kalde dem for sure damer, du får det jo til at lyde som det er nogle gamle sure og bittere damer som bliver undertrygt af deres mænd. Måske har disse damer blot en mere kritisk indgang til tilværelsen, end de blåøjet udtryksform mange af dine idol medløber disciple har herinde.
    Jeg tror du skal lade din egen sure dame slippe ud Ninka, istedet for at beskylde andre for at være det, blot fordi de har evnen til at forbeholde sig kritiske. Et kritisk menneske er jo ikke det samme som en sur dame, det er blot en der har sin fornuft intakt, og ikke lader sig lokke med at gør ting bare fordi alle de andre gør det.
    Hele sund livsstilen kan vi sikkert alle blive enige om, at det er vejen frem. Men man bør også forbeholde sig kritisk til lige præcis hvad vi stopper i hovederne.
    Fordi der er en professer der siger mælk måske ikke er godt, er jo ikke ensbetydende med det er rigtigt. Der findes jo mange læger og professere der siger det modsatte. Så jeg kan ikke forstå du synes det er sådan en kæmpe sejre at lige en siger som dig, det kunne jo være han var i lommen på dig, ligesom du påstår alle de andre er i lommen på mejeriindustrien.
    Du lever meget højt på at sige at man skal udelukke mælk, gluten og sukker i 2 måneder og derefter prøve at spise det igen og se hvad der sker. Men kære ven det kan man jo ikke ligefrem kalde for et videnskabligt forsøg. Det kunne jo være at kroppen har det sådan at den ser det som et nyt mineral den ikke lige kender og derfor vil man lige opleve en kraftigere reaktion end man er vant til. Kroppen skal lige have gang i de processer som måske er utrolig vigtige for vitale organer. Vi kender jo ikke de langsigtet symtomer der evt kan komme eller opstå ved man lever kernesundt. Derfor syntes jeg du bevæger dig ud på utrolig tyndt is hvergang du prøver at bilde folk ind af disse ting er usunde for vores krop. Vi må håbe du har ret, men skal man tro sundhedsstyrelsen som består af læger og professere med længere uddannelses cvér end din bøger, bør man ikke høre på hvad du siger.
    Jeg synes det er forunderligt du er så kold over for folk der har en så meget større viden inden for område end du selv har. For som du selv skriver så har du ingen viden om emnet, men påtros af dette udtaler du at det er de andre der er forkert på den.
    Det er sandt der findes mange dansker der er syge og kræftsyg antallende stiger osv. men det kan man jo ikke klandre sundhedsstyrelsen for, fordi det er nok de færreste danskere der lever efter sundhedsstyrelsens kostråd.
    Jeg har også hørt radio udsendelse fra P1, og jeg må sige at du virkelig bliver sat til vægs af den hemmelige gæst, men det lykkes dig meget godt, ligesom ved disse indlæg, at svare uden om de ting der bliver spurgt og skrevet om.
    Til Ninkas disciple, i behøves ikke af have ondt af mig, jeg har det fint med den jeg er og at jeg stadig har evnen til af forbeholde mig kritisk.

    Husk man kan aldig stole på hvad folk siger som har økonomiske interesser i et fortagende, det gælder også Ninka som har kraftige økonomiske interesser i kernesund familie. Sundhedsstyrelsen har fx ingen økonomiske interesser (selvom Ninka påstår de er i lommen på gud og hver mand) anden end Danskernes ve og vel.


    Hilsen en bekymret dansker
  4. louise . på 17.08.2008
    Hej Ninka!
    Du har endnu engang ramt plet med det svar til alt den surhed og vrede der har præget folks indlæg (og så i dette fantastiske vejr, hvordan kan man være så vred når der er 23 grader udenfor ????) Jeg vil virkelig gi dig så meget ret i din respons, og jeg har ondt af de der føler sig nødsaget til at gi sådan en respons, det må være hårdt at have det behov og jeg sender de alle en POSITIV TANKE over blokken, og hbåber at de ikke altid er så vrede... Louise
  5. Lea Pabian på 17.08.2008
    Øv altså!!!!
    Hvor er det bare supertræls at læse de gnavne og rigtig ubehagelige kommentarer til Ninka vedr Kernesund og hendes søgning efter en kogekone.. Hvorfor f..... i he..... kan ikke i det mindste tjekke facts inden i sviner løs - ninka har sgu aldrig påstået at hun har "opfundet" hele konceptet! Hvis i gad læse hendes bøger (og dermed lave lidt research) så ville i vide at hun også henviser til adskillige hjemmesider. Hun prøver på ingen måde at tage æren for noget andre har opfundet - tværtimod er hun een af de fantastiske mennesker i verden der vil dele sin lykke og sin lykkelige viden med os alle! Ninka er sgu for sej, og er heldigvis en inspiration for mange ;0) ALT MAGT TIL FAMILIEN MAURITSON ;0)
  6. Marianne Krogstrup på 17.08.2008
    Hej alle, positive som negative.
    I skulle gøre jer selv den tjeneste at høre udsendelsen på Agenda. Ninka tager jo netop ikke selv æren for at have opfundet det her, men henviser til at hun søgte på nettet efter måder til at hjælpe Bertram. Men hun er god til at komme ud med budskabet så mange hører/ser det.
    Desuden siger hun igen og igen at man kan prøve at udelukke sukker, gluten og mælk og så bagefter se om man kan tåle det. Og så kan man i øvrigt gøre hvad man vil. Det er et personligt valg.
    Og vi er også mange ikke helt unge der ser fornuften i det, selv er jeg 46, så jeg har en del livserfaring i bagagen og er ikke blevet forført.
    Men jeg tager det jeg kan bruge og skrotter resten.
    Hilsen en 80-90% kernesund, der har det bedre efter jeg har ændret på min kost.
    Marianne
  7. M M på 16.08.2008
    "Sygdom kan helbredes, hvis vi er villige til at ændre den måde, hvorpå vi tænker, tror og handler !"

    Hej Christin
    Har du overhovedet overvejet hvor stor en skyldfølelse du med en sådant udsagn kan pålægge alvorligt syge mennesker?

    Har du tænkt på, at der måske findes syge mennesker som faktisk har gjort ALT hvad der stod i deres magt på alle fronter, mad inklusive, men ikke af den grund er blevet helbredt. Er det så bare fordi de, alle anstrengelser til trods, stadig gør noget forkert eller ikke "tænker" rigtigt?

    Har du tænkt på hvordan det må være at være meget alvorligt syg og så oven i hatten skal mistænkeliggøres og høre på at man på sin vis selv er skyld i sin sygdom fordi man ikke har spist, handlet eller troet "rigtigt"?

    Det er også iforlængelse af denne problemstilling, at jeg har et forbehhold over for hele kernesund-konceptet: man kan ikke blive andet end bevæget og rørt når man læser om hvor helt utroligt dårligt Ninkas søn havde det og hvor stor en forskel det har gjort for ham og hele resten af familien at begynde at leve efter kernesund principperne. Familien har virkelig knoklet for at ændre tingenes tilstand, det har båret frugt og det er fantastisk. Men mon Ninka, når hun kommer med udtalelser a la "når det kan lade sig gøre for os, kan det også lade sig gøre for dig", nogen sinde har tænkt på hvordan det føles at knokle lige så meget som familien Mouritson for at optimere sin levevis og det så IKKE virker? Jeg vil ikke beskylde Ninka for at formulere det direkte, men konklusionen bliver meget nemt, ikke mindst i folks perception af kernesund-budskabet, at hvis man er syg, så tager man ikke ansvar, man passer ikke på sig selv, man er ikke bevidst om sin krop og dens tilstand, man spiser masser af sukker, tilsætningsstoffer og junk etc. etc. - men hvis man derimod efterlever alle kernesund-principperne, ja så vil man uværgeligt blive sund og rask! Sådan er verden desværre ikke indrettet...
  8. Pia Brøcker på 16.08.2008
    Hej allesammen.

    Før vi får helt ondt af os selv fordi vi har det så hårdt, så check dette på youtube!!

    http://www.youtube.com/results?search_query=Nick+Vujicic&search_type=&aq=f

    Knus,
    Pia
  9. Alice O. på 16.08.2008
    Hold kæft en mærkelig debat,
    Hvis nu alting var så tys-tys omkring hvad der blev lavet af mad, og Ninka tog æren fra alle andres arbejde, så ville hun sgu da ikke annoncere det på sin blog først.

    Og det der med at forsvare sin guru. Det kan da sagtens komme til at lyde som en hel forsvars-tale når man ikke er enig i det du siger Christin, så uanset hvad jeg siger omkring dit indlæg vil blive set som noget defensivt. Men hvis nu jeg ikke var blogger, men stadig synes dine argumenter var usaglige, så er det noget andet?.
    Så faktisk gider jeg slet ikke at svare dig, for du har jo din mening uanset hvad.

    Ninka, glæder mig til at se den kogebog, kender desværre ingen der kan svinge en tryllestav i køkkenet:)
  10. helle pujol på 16.08.2008
    CHRISTIN!!!

    Hvis du vil være så venlig at trække den udtalelse tilbage !!!!
    Hvad f.... er det for noget provokerende bavl at lukke ud - jeg har fx epilepsi, og det kan være LIVSFARLIGT at begynde at eksperimentere med al denne kvaksalveri og hjemme-helbredelser!!

    FØJ.
  11. karen Høng på 16.08.2008
    Den ene har Cerebral Parese, den anden bliver "voldtaget" af madvarer. En er til lys og kærlighed, den næste har 3 skrigende unger. Den sidste sidder og glor på OG synger for Anna Lucca, mens ammemælken flyder i sure baner. Ninka har udtalt at hun har tjent ligeså meget på Kernesund som hun ville ha gjort de næste 10år (Alt for damerne).
    Som en læser skrev herinde engang, det er det rene forførelse det her. Og hvorfor er alle, forøvrigt altid overfølsomme overfor de ting som oftes bruges i kernesund? En shop, smart, for man kan jo ikke få disse specielle varer andre steder!!! Nu vil jeg spraye mig med Happy Heart og anderkende at jeg står af toget.
  12. Christin Halle på 16.08.2008
    VED DU HVAD RINA K. LARSEN DET ER BARE SÅ SYND FOR DIG - JEG VIL SENDE DIG EN MASSE KÆRLIGHED - DU MÅ VIRKELIG HA BRUG FOR DET :-)

    Sygdom kan helbredes, hvis vi er villige til at ændre den måde, hvorpå vi tænker, tror og handler !
    Go aften :-)
  13. karen Høng på 16.08.2008
    Hvor har du evigt ret Rina.
  14. Inger Andreasen på 16.08.2008
    Hej Rina.
    Jeg vil bare gerne opfordre dig til at læse den artikel i Information der er et link til på forsiden.
    Kh Inger
  15. Rina k. larsen på 16.08.2008
    Det minder mig efterhånden utrolig meget om en regiøs sekt det her
    kernesundfamilie, med alle de medløbere der er her. I en typisk sekt
    prædiker lederen om at vi er så lykkelige og vores tro er det eneste
    rigtige. De udfrakommende er skøre og har ikke set dags lys og vil
    ikke blive frels, så de vil leve et frygtligt liv.
    Typisk for dem der er med i sekten er også de er fuldstændigt
    forblændet af deres religion, så de er uden evne til at skælne mellem
    virkelighed og deres guds ord, de vil forsvare deres gud med næb og
    klør.
    Folk der ikke er hoppet med i bajlen om al Ninkas lykkefis og "hendes"
    gave til folket, har noget nemmere ved at gennemskue motiverne bag ved
    hele dette "sundheds imperium"
    Man skal passe på med ikke at blive for fanatisk, som mange unge
    mennesker let har det med at blive. Man har brug for forbilleder, og
    idoldyrkelse når man er i sine unge år, men man skal også bare passe
    på det ikke kommer til at tag overhånd som jeg synes det gør for flere
    personer herinde.
    Det er jo også kommet frem at der rent faktisk er en sygdom, man kan
    blive ramt af når først man begynder at blive for fanatisk med al
    denne sundheds tankegang, den hedder "ortoreksi"
    Ninkas succes skyldes udlukkende en massiv reklamekampagne, hvor der
    er brugt rigtig mange penge på at få konceptet "Kernesund familie"
    promoveret.
    Hvorfor fremlægger Ninka ikke fakta om det ikke er hende der har
    opfundet kernesund familie pricipperne, men at det er en behandlings
    form der er blevet brugt i mange år, i behandlingen af autiske børn.
    Hun fremlægger sin viden i bøgerne som om det er noget hun selv har
    fundet på.
    Vågn op derude, Ninka er bare en journalist der formidler andres viden
    vidre og selv tager æren for det.
    Det er tit man herinde læser om personer der har store problemer og
    har det svært, når de skal hjem til familien eller ud til fremmede.De
    føler at de ikke bliver forstået i hvorfor de har valgt at leve som de
    gør. Det er fuldstændigt som at høre om folk der er med i jehovas
    vidner eller i lignende regiøse sekter. Folk fra jehovas vidner har jo
    også store socialiserings problemer, pga. folk har svært ved at forstå
    hvorfor de vælger at leve som de gør. Så de omgås sjælent personer der
    ikke er med i jehovas vidner. Man skal passe på det samme ikke bliver
    tilfældet for mange personer herinde også.
  16. Marianne Krogstrup på 16.08.2008
    Hej alle og Ninka.
    Altså hvor er der nogen der har ondt i røven...
    I de andre bøger er det da også hovedsagligt Thorbjørg der har lavet opskrifterne, så måske denne kogekone bliver en "ny Thorbjørg".
    Slap dog af og nyd alt det gode!
    Mvh. Marianne
  17. Christin Halle på 16.08.2008
    Hej :-)
    Vi bruger så meget dårlig energi på, at være negative.

    Vi har alle et valg og jeg vælger så, at skrive dette her.
    Fordi, at jeg vælger at se livet med alle dens "sjove"sider fra det positive hjørne.

    Ja vi ku da alle "bare" lave en bog som Ninka, men gør vi det ? Bruger vi hele vores liv på, at informere andre om vores erfaringer, vores inderste tanker, finde sange som kan give os andre et skub og så så samtidig for så meget negativ feedback og så alligevel blive ved.

    Ninka er faktisk smart, hun er leder, hun uddeligere opgaverne og får det bedste ud i verden til os som har brug for inspiration. Det er det de store ledere gør ude i den "virkelige "verden -

    Tænk på Paris Hilton, hvad laver hun...., hun inspirere mange........ bare på sin måde :-)

    Vi har alle noget vi kan inspirere med her i livet, men hvor mange har modet til, at gøre det, til at stå frem ?
    Jeg lærte engang at : Ta hvad du kan bruge og lad resten ligge :-)
    Det er da smart ik `
    Uanset hvad så sender jeg de aller bedste og kærligste tanker til alle jer der ude :-)
    I bund og grund er livet da fedt :-) :-)

  18. Pia Brøcker på 16.08.2008
    Kære Ninka.

    Jeg har helt ondt af dig, at du skal stå sådan for skud, for jeg tror virkelig ikke du havde tiltænkt dette med så uskyldig en "annonce".

    Hvis jeg havde enverne eller tiden, vil jeg da syntes det vilde være vildt skønt at få penge for at prøve nye ting inden for min egen kogekunst, og så kunne man jo som kogekone også putte nogle af sine egne ´gamle´ tricks ind i opskrifterne, og jeg er sikker på at på en eller anden måde får den der laver opskrifterne også en tak for det, og bagefter kan man jo altid udgive dem på en eller anden måde, eller man kan arbejde videre når man nu er begyndt, kunne det jo være alletiders chance.

    Vi må jo indrømme, at Ninka og Morten har baggrunden for at udgive/skrive bøger, og hvis man så er god til at lave mad/opskrifter, hvorfor så ikke lade dem udgive bøgerne.

    Det de udgiver er da noget jeg har været interesseret i i flere år og som jeg egentlig også havde lyst til at skrive og holde foredrag om, men det var jo altså Ninka og Morten der skrev bogen! Ha!

    Man skal da tænke på mulighederne og ikke se alt sort og selvisk!!!

    Der må da være en hel del af os der læser og reagerer på denne blog, der har nogle opskrifter selv, eller følger i altid slavisk opskriften? Det gør jeg ihvertfald ikke, det er da ikke nær så sjovt at lave mad efter en opskrift, som det er at lave om på en opskrift, man lærer jo også at bruge det man har i huset, eller hvad? (Men det er SKØNT at have en opskrift at gå ud fra!)

    Ninka jeg håber du preller denne kritik af som vand på en and´s ryg! Og tager det gode til dig, og det ved jeg du vil gøre!

    Hav en rigtig dejlig solskinsdag, nu skal jeg ud og nyde den!

    Oh, forøvrigt har jeg nu levet mere eller mindre kernesundt (med mindre mener jeg, at jeg ikke har fulgt opskrifterne slavisk) i 2-3 mdr. og i dag er det faktisk første gang jeg har fulgt opskriften på morgen smoothie (Thorbjörgs) slavisk! ha!! Og det har gjort meget for mig at leve kernesundt!

    Kære venner, jeg nyder at læse på denne blog og jeg lærer meget fra det!

    Ninka, ved du om man kan læse nogen steder hvordan det går med forsøget med kostændringer med autister i Danmark, som du omtalte i ´Kernesund familie, sådan´?

    Knus og kram

    Pia
  19. Jeannie Haltrup på 16.08.2008
    Jeg mener bare, at der pludselig er kommet run på og så er der brug for hjælp. Ma vælger jo selv om man vil dele ud af sine evner eller ej.

    Til sammenligning kan man se på de store designere...f.eks. Marc Jacobs. Han har travlt og er populær og kan ikke skabe det hele selv. Altså har han en hær af designere og skræddere til at hjælpe ham, men dem hører man da aldrig om...han får æren. Men sådan er det vel...og vel også en måde at få "foden ind ad døren på" - for kogekonen kan jo også bagefter skrive på sit CV at have bidraget til det medieomtalte "Kernesund Familie".

    Jeg prøver bare at sige, at jeg ikke tror man skal fare sådan op over familien Mauritson.

    Hilsener på en herlig solskinsdag fra Jeannie

    ...som ofte lader sig inspirere af Kernesund Familie med et smil på læben og fornuft
  20. Jeannie Haltrup på 16.08.2008
    Åh gud, lad nu være....

    Man kan lade sig inspirere eller lade være. Hvis man slavisk følger kernesund som en religion og føler sig købt er det da ens egen skyld.

    Man kan da bare sige at Hr. og Fru Mauritson er heldige at have evnen til at kommunikere - ellers var der jo nok ikke skabt så meget fokus og debat.

    Hilsen Jeannie
  21. anne simonsen på 16.08.2008
    hej igen.

    ja, hjemmesiden fungerer/existerer så ikke længere....

    kort fortalt var det Morten & Ninkas hjemmeside, hvor de præsenterede sig som "dem der kunne få dig til at blive HVAD SOM HELST"..
    Få hvilken som helst drøm/idé, du måtte have, til at blive virkelighed.
    De kunne føre det hele ud i livet - lave planer osv for dig...

    Ja - svært at forklare, men til at blive SYG af, intet mindre!!

    Så ja, de har bestemt baggrund for denne succes...

  22. anne simonsen på 16.08.2008
    Hej.

    Ja, virkelig underligt indlæg!!

    Men, når man tænker...
    Jeg husker når Ninka har fortalt om deres aftensmad - ovenikøbet vist fotos - så har jeg HVER GANG tænkt, at det fandme da var langt fra hvad jeg forestillede mig, de spiste hjemme hos dem.
    En gang stegte bananer med nogle kogte ris, lidt bønner og nogle appelsiner.
    En portion kyllingebryst med de samme kogte ris, pærer og en majskolbe - etc..
    Ikke nogle specielt inspirerende højere gastronomisk udtænkt menu... i alt fald ikke noget, en kogekone står bag!!
    ...
    Og det nærmer sig da heller ikke - på nogen måde - de opskrifter, man finder i nogle af Ninkas (?) bøger...
    ...
    Omvendt, hvis nogen er dumme nok til at udtænke, indkøbe, tilberede, anrette og beskrive den slags specielle retter for derefter at lade hele æren gå til - i dette tilfælde - fam Mouritson... tja, så er det vel op til dem???

    God dag derude...

    Se i øvrigt:

    www.thehype.dk
  23. Anne Berthelsen på 16.08.2008
    Hej Alle,

    Ja, jeg må indrømme at dette indlæg også undrede mig enormt. Men mon ikke der er tale om en misforståelse?

    Jeg kan sagtens forstå at du Ninka har brug for en kogekone til at købe ind, lave mad osv til dine opskriftsbøger, men at annoncere efter en til at udtænke opskrifterne til din bog, style maden, finde lækkert service til gode billeder etc virker også sært på mig ... så er det jo hendes bog? Eller?

    Du forekommer mig hele vejen igennem som et sympatisk og meget reelt menneske, så mon ikke det er os herude der har fået fat i den gale ende?

    Masser af kærlighed
    Anne
  24. M. johansen på 16.08.2008
    Gud er det allerede den 1.april, næææh men det skulle man da tro det var, med det oplæg her.
    Hvor er det dog uorginalt at du vil ha en anden person til at udtænke opskrifter til dig, og så på timeløn. Så kan du efterfølgende tjene styrtende på at udgive en bog som en anden person faktisk har skrevet, hvor er det dog usmageligt.
    Det minder om når man ser en dårlig amerikansk film, hvor den onde chef tager æren fra sine undersåtter.
    Jeg håber ikke der er nogle der er så dumme at de hopper på denne vogn, for det er totalt at udnytte folk.
    Jeg er da godt klar over vedkommende formentlig vil kunne få noget "anerkendelse" ved at medvirke i denne bog, men jeg synes bare det er for frækt man skal gøre det på timeløn, der skulle da i det mindste være tale om en procentdel af den samlet indtjeningen.
    Jeg håber folk der sidder med drømme om at lave en kogebog vil forsøge at gøre det på egen hånd, marked er til det, også uden Ninka til at skovle alle pengene ind.
    Hvordan får man også lige timeløn for at udtænke en opskrift ? Det kan jo være noget man har arbejdet på i flere år for at få perfekt.
    Og ud fra den bekrivelse så lyder det som om at man faktisk skal lave alt arbejdet, opskrifter, købe ind til foto, style, tilberede maden osv.
    Jeg syntes godt det lyder langt ude det projekt, lav dog din egen kogebog. Jeg har hermed mistet al respekt for dig og sætter spørgsmålstegn ved om det overhovede er dig der har skrevet de andre bøger eller du bare har kopieret dem fra en du har haft på timebasis.
    Og ja ved læsning af din nye blogger Alices første indlæg kan man jo så læse at det faktisk ikke er dig der står bag kernesund principerne, men at du som din kommende kogebog har kopieret det fra en anden.
    Jeg er ihvertfald ikke i trivl om du er uddannede journalist, og du har helt sikkert en god forklaring på hvor denne kogekone og konceptet kernesundfamilie kommer fra, du har bare øjnet dig en chance, fordi du er journalist, til at tjene penge på andres ideer, som fx hele konceptet bag kernesundfamilie og ideen med en kogekone. Du har bare lige omdøbt det hele og sat dit navn på, samt tilføjet hokus pokus hist og her.
    Hvis du havde været en hel alm. husmor som du selv påstår du er, havde du nok heller ikke kørt denne amerikaniseret markedsstrategi.
    Jeg synes det er rigtig ufint du tager æren for andres arbejde, derefter lader dig selv udstille som om du har opfundet den dybe tallerken.
  25. Trine B på 15.08.2008
    Kære Ninka, Caroline og Anna

    TUSIND TAK for støtte i mit sukkerhelvede :-)

    Jeg er på vej.
    Jeg gik en lang tur i går og tænkte så det knagede. Snakkede med min mand om muligheden for coaching. Han synes det er spild af mange penge, men det har før været i mine tanker, så nu skal det være. Så må vi undvære nogle andre ting i stedet. Efter en lang snak bakkede han mig heldigvis op.

    TAK Ninka fordi du er den du er. Du er en fantastisk inspirator og du er med til at ændre mit liv - TAK!

    Knus Trine
  26. L H på 15.08.2008
    Hej Ninka det dur vel ikke hvis "ogekonen" er fra Nordjylland?
  27. Hanne E. på 15.08.2008
    Kære Nadia

    Kig på www.kernesundfamilieshop.dk - der sælges proteinbarer som anbefales af familien M. - dem kan du sikkert også finde Egefeld :-)

    --- Hanne
  28. Nadia Buck-Aretsen på 15.08.2008
    Kære Ninka, Morten eller hvem der nu kan hjælpe,

    Proteinbarer?
    Jeg mener at jeg på et tidspunkt har læst om en proteinbar der skulle være både økologisk og uden sukker. Jeg er meget interesseret i at høre, hvor man kan købe sådanne og om de kan gives til børn. Når børnene i mange tilfælde er sammen med andre børn på tur og de andre har fået penge med til at købe snack, synes vores børn ikke altid det er så sjovt at have hjemmelavede ting med i små pakker/poser mv. og det er i den forbindelse at jeg tænker det kan være godt med en sådan snackbar, der ihvertfald emballagemæssigt minder om det de andre får og "ligner" det de andre "yler" i halsen. I dette konkrete tilfælde skal børnene på træningstur (dans) er der andre der har gode erfaringer med, hvorledes man gør med maden, som jo ofte er en masse usundt børnene får tilbudt, udover at prøve at aftale med dem, hvad de skal gå udenom, hvad kan man ellers give dem med som supplement for at det ikke går helt galt.

    I håb om hurtigt svar da de skal afsted i morgen. (vi kan nå at handle i Egefeld i eftermiddag) På forhånd tak.

Efterlad en ny kommentar

Var denne blog en øjenåbner?

Skriv dig op her og få besked næste gang der er nyt.